Raportti
Analysointi on yritykselle tärkeää ja sen avulla saadaan hyödennettyä verkkosivustoja. Esim. Google Analytics on ilmainen verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu tietokoneohjelma, jota käytetään WWW-selaimen välityksellä. Ohjelma saa verkkosivun kävijästä tietoa, kun kävijän selain suorittaa Javascript-komentosarjan, joka haetaan Googlen palvelimelta verkkosivun lähdekoodin sisältyvällä lyhyehköllä kutsulla. Kävijöistä kerätyt tiedot tallennetaan Googlen palvelimelle, josta niistä koottuja tilastoja voidaan tutkia Analytics-ohjelmaan kirjautumalla. Nettisivujen ylläpitäjälle Google Analytics on yksi tärkeimmistä työkaluista, jota voi käyttää sekä nettisivujen analysointiin että optimointiin. Google Analyticsin tehtävä on siis antaa evästeitä verkkosivujen kehittämiseen laadukkaammiksi, jotta ne löydettäisiin tehokkaammin nettihauissa. Hakukoneoptimointi on prosessi, jonka päämääränä on tuoda verkkosivustollesi lisää kävijöitä hakukoneista ja konvertoida heidät ostaviksi asiakkaiksi ilman, että joudut maksamaan niiden hankkimisesta. Vaikka hakukoneet ovat kehittyneet valtavasti vuosien varrella, tarvitsevat ne edelleen apua. Hakukoneoptimointi auttaa hakukonetta selvittämään mitä sivun sisältö koskee ja kenelle sisältö on hyödyllistä.